ISTDP CORE TRAINING
הכשרה מקיפה בפסיכותרפיה דינמית קצרת-מועד אינטנסיבית
סמינרים מלווים בהדגמה קלינית
הזדמנות להתנסות בלמידה איתנו, הן למטפלים המכירים היטב את הגישה והן למטפלים שנחשפים אליה לראשונה. בכל סמינר נעמיק בנושא מסויים מעולם הטיפול הדינמי קצר-המועד האינטנסיבי, ונלווה את הלמידה בהדגמה מצולמת מתוך טיפול.
סמינרים בספטמבר
מודל טיפולי של התבוננות בכאן ועכשיו
המשגה ודיאגנוסטיקה בעזרת המשולשים של מלאן.
יונתן דרורי, פסיכולוג קליני-מדריך, יום ה' , 18.9.25, 9:00-11:00.
צילום בוידאו ככלי לקידום יעילות הטיפול
היבטים אתיים, קליניים, ומעשיים בפסיכותרפיה, יאיר בראון, פסיכולוג קליני-מדריך, יום ב' , 29.9.25, 20:30-22:30
הברית הטיפולית הלא-מודעת
המשגה ודיאגנוסטיקה בעזרת המשולשים של מלאן.
קשיבות לגוף וליחסי העברה.יאיר בראון, פסיכולוג קליני-מדריך, יום ו' , 12.9.25, 9:00-11:00.
שינוי דפוסים הרסניים
עקרונות להבניה מחדש של דפוסים הרסניים והדגמה קלינית: דפוסים אנטי סוציאליים. ינון ויסמן, פסיכולוג קליני, יום ג' , 9.9.25, 20:00-22:3
מבנה התכנית
הכשרת הליבה הינה תוכנית לימודי פסיכותרפיה תלת-שנתית. בכל שנה חצי יום לימודים, דו שבועי (ימי ג' בבוקר, אחת לשבועיים) און ליין באמצעות זום. ההכשרה מתקיימת במסגרת קבוצתית המונה בין 8 ל- 12 תלמידים, אנו מעוניינים ליצור סביבה תומכת ובטוחה המתאפיינת בפתיחות, טוב לב, אנושיות, שאיפה למקצועיות והכרה בכך שטעויות הן חלק מתהליך הלמידה. נדרשת התחייבות לשנה מראש בכל פעם. המשך ההכשרה לשנה עוקבת תהיה על בסיס הסכמה משותפת.ההכשרה בנויה באופן המאפשר הן העמקה והן רציפות של הלמידה לאורך השנה. מניסיוננו יש חשיבות רבה הן להעמקה והן ללמידה ב״מנות קטנות״, לאורך השנה כולה. המפגשים יהיו מורכבים מ:חלק לימודי-דידקטי, בליווי הדגמות מצולמות של מנחי התוכנית וכן ינתנו הדרכות פרטניות במסגרת הקבוצתית, כל תלמיד/ה יציג מקרה מצולם להדרכה שתינתן בפני הקבוצה אחת לחודשיים.
ISTDP Core Training
הכשרה מקיפה בפסיכותרפיה דינמית קצרת-מועד אינטנסיבית
2025-2028
שנה א׳
כלים בסיסיים לשם יצירת מוקד טיפולי ותוכנית טיפולית בהתאם לפסיכודיאגנוסטיקה של המטופל: היכרות עם המשולשים של מלאן, המטא פסיכולוגיה של דבנלו, השלבים הראשונים של הרצף הדינמי המרכזי (שלב החקירה/מוקד טיפולי, לחץ ואתגור), ערוצי פריקת החרדה, הבנה של טראומת היקשרות במודל זה וביחס לתהליכי העברה והעברה נגדית, הערכה המבוססת על מודל של ״התערבות-תגובה״ ובניית הברית הטיפולית.
שנה ב׳
התאמות לספקטרום המטופלים השבריריים, בפרט למטופלים עם רמת חרדה גבוהה, מטופלים עם תלונות סומטיות וחשד למרכיב פסיכוסומטי וכן ליצירת ברית טיפולית במצבים בהם ישנן הגנות רגרסיביות, למשל כאשר המטופל חש לא בטוח, מאוים או מפוחד (״השלכה״).
שנה ג׳
עבודה עם מטופלים עם ״התנגדות גבוהה״, הרצף הדינמי המרכזי (The Central Dynamic Sequence), הכרה בתהליכים של אידיאליזציה ודה-וולואציה בפסיכותרפיה - ביחס למודלים טיפוליים וביחס למטופלים.